velvære

Undersøkelser har vist at reduksjon av vanninntak vil øke kroppens fettlager, mens økning av vanninntaket faktisk vil redusere fettlageret.

Å drikke mye vann er den beste måten å opprettholde væskebalansen i kroppen. Når kroppen får mindre vann, går kroppen i forsvar og beholder vannet i kroppens viktigste organer. Resultatet er opphovnede hender og føtter. Den beste måten å forhindre dette problemet på er å gi kroppen det den trenger – nemlig mye friskt og rent vann

Har du problemer med vann i kroppen, kan for høyt saltinntak også være årsaken. Jo større saltinntak, jo mer vann trengs for å fortynne saltet. Å kvitte seg med unødvendig salt er enkelt – drikk mer vann.

Vann hjelper musklene til å opprettholde sin naturlige spenst ved å gi dem evnen til å trekke seg sammen og forhindre dehydrering. Vann hjelper til å forebygge slapp hud som følge av vekttap og huden beholder sin elastisitet og friskhet. Vann hjelper kroppen å kvitte seg med avfallsstoffer.

Bottle of mineral waterHvor mye vann trenger vi?
I gjennomsnitt skal man drikke minst to liter vann om dagen. Vannmengden må økes dersom du trener eller været er varmt og tørt.

Vannet bør drikkes kaldt, da kaldt vann absorberes raskere i kroppens system enn varmt vann.

Alle typer vann
Teknologien har gjort det mulig for oss ikke bare å fjerne skadelige stoffer, men også sørge for at vannet inneholder de nødvendige bestanddeler både for generelle og spesielle behov.

Dersom du lurrer på noe når det gjelder drikkevannet ditt, ta kontakt med oss i dag!